Σοπέν - Βαλς, έργο 69 και έργο 18

Η στάση του Σοπέν απέναντι στο Βαλς εμφανίζεται αμφίσημη. Έγραψε δεκαοκτώ Βαλς, αλλά δημοσίευσε μόνο οκτώ και παρήγγειλε να καούν τα υπόλοιπα (το Βαλς αρ.9 εντούτοις, διασώθηκε). Βαλς αρ.9 σε Λα ύφεση Μείζονα, Έργο 69, αρ.1 Ο Ρόμπερτ Σούμαν το περιέγραψε ως "ένα κομμάτι σαλονιού από τα πιο ευγενικά....απόλυτα αριστοκρατικό". Βαλς σε Σι ελάσσονα, Έργο 69, αρ.2 Η χαριτωμένη εισαγωγή του Βαλς σε Σι ελάσσονα ίσως διαθέτει μια ευδιάκριτη θλίψη - όμως δεν είναι σε καμιά περίπτωση μελαγχολική. Η γρήγορα μετακινούμενη μελωδική γραμμή είναι και λαμπρή και αισιόδοξη. Αργότερα, η εισαγωγική μελωδία μεταφέρεται στη μείζονα τονικότητα, σύντομα όμως επανέρχεται η ελάσσονα τονικότητα και μαζί η προηγούμενη διάθεση. Βαλς Αρ.1 σε Μι ύφεση Μείζονα, Έργο 18 Ο Σοπέν συνέθεσε το σπινθηροβόλο Βαλς αρ.1 σε Μι ύφεση μείζονα Έργο 18 (Grande Valse Brilliante) στη Βιέννη το 1831, ενώ στα γράμματά του υπαινίσσεται την απέχθειά του για αυτό το ύφος. Το βαλς αυτό αντιπαραθέτει και συνδυάζει ένα σύνολ

Φραντς Λιστ - Consolations σε Μι Μείζονα και Ρε ύφεση Μείζονα

Ο Φραντς Λιστ μάλλον πήρε τον τίτλο αυτό από ένα ποίημα του Λαμαρτίν (Une larme, ou Consolation). Συνέθεσε έξι τέτοια έργα το 1848, αμέσως μετά την εγκατάστασή του στη Βαϊμάρη. Ήταν "Η χρονιά των Επαναστάσεων" με τα πολιτικά κινήματα που συντάραξαν ολόκληρη την Ευρώπη. Αντίθετα, αυτά τα έργα είναι πρότυπα ρομαντικής τρυφερότητας.

Και τα δύο αυτά έργα μοιάζουν στη διάθεση - είναι ήσυχα, στοχαστικά και γεμάτα από ρομαντική μαγεία.

Το πρώτο σε Μι Μείζονα, είναι πιο χαρούμενο ενώ το δεύτερο σε Ρε ύφεση Μείζονα είναι περισσότερο ελεύθερο και συναισθηματικό, όπως τα Νυχτερινά του Φρεντερίκ Σοπέν. Έχει μια παρόμοια με το Όνειρο Αγάπης κελαρυστή συνοδεία στο αριστερό χέρι και είναι επίσης μία από τις δημοφιλέστερες συνθέσεις του Λιστ για σόλο πιάνο.

Consolation in E Major




Consolation in D flat Major






Σχόλια