Σοπέν - Βαλς, έργο 69 και έργο 18

Η στάση του Σοπέν απέναντι στο Βαλς εμφανίζεται αμφίσημη. Έγραψε δεκαοκτώ Βαλς, αλλά δημοσίευσε μόνο οκτώ και παρήγγειλε να καούν τα υπόλοιπα (το Βαλς αρ.9 εντούτοις, διασώθηκε). Βαλς αρ.9 σε Λα ύφεση Μείζονα, Έργο 69, αρ.1 Ο Ρόμπερτ Σούμαν το περιέγραψε ως "ένα κομμάτι σαλονιού από τα πιο ευγενικά....απόλυτα αριστοκρατικό". Βαλς σε Σι ελάσσονα, Έργο 69, αρ.2 Η χαριτωμένη εισαγωγή του Βαλς σε Σι ελάσσονα ίσως διαθέτει μια ευδιάκριτη θλίψη - όμως δεν είναι σε καμιά περίπτωση μελαγχολική. Η γρήγορα μετακινούμενη μελωδική γραμμή είναι και λαμπρή και αισιόδοξη. Αργότερα, η εισαγωγική μελωδία μεταφέρεται στη μείζονα τονικότητα, σύντομα όμως επανέρχεται η ελάσσονα τονικότητα και μαζί η προηγούμενη διάθεση. Βαλς Αρ.1 σε Μι ύφεση Μείζονα, Έργο 18 Ο Σοπέν συνέθεσε το σπινθηροβόλο Βαλς αρ.1 σε Μι ύφεση μείζονα Έργο 18 (Grande Valse Brilliante) στη Βιέννη το 1831, ενώ στα γράμματά του υπαινίσσεται την απέχθειά του για αυτό το ύφος. Το βαλς αυτό αντιπαραθέτει και συνδυάζει ένα σύνολ

Σεζάρ Φρανκ - Γεγονότα σε ημερομηνίες


1822 Γέννηση στις 10 Δεκεμβρίου στη Λιέγη του Βελγίου.
1830 Εγγράφεται στο Ωδείο της Λιέγης.
1834 Πρώτα ρεσιτάλ στη Λιέγη, τις Βρυξέλλες και το Άαχεν.
1835 Μετακομίζει στο Παρίσι με την οικογένειά του.
1837 Εγγράφεται στο Ωδείο του Παρισιού.
1842 Φεύγει από το Ωδείο, επιστρέφει στο Βέλγιο με την οικογένειά του.
1843 Τα Τρίο για Κοντσέρτο, Έργο 1, είναι τα πρώτα έργα του που εκδίδονται.
1846 Πρεμιέρα του πρώτου μεγάλου έργου του, του βιβλικού ορατορίου Ρουθ.
1848 Παντρεύεται τη Φελισιτέ Ντεμουσό στο Παρίσι.
1858 Αναλαμβάνει τη θέση του οργανίστα στη νέα εκκλησία της Αγίας Κλοτίλδης στο Παρίσι.
1862 Εκδίδεται το πρώτο μεγάλο έργο του, τα Έξι Κομμάτια.
1871 Το Trio de Salon 'Εργο 1, παρουσιάζεται στην πρώτη συναυλία της Societe Nationale de Musique.
1872 Αναλαμβάνει Καθηγητής Εκκλησιαστικού Οργάνου στην Societe Nationale de Musique.
1879 Ολοκληρώνει το μεγάλο ορατόριο Οι Μακαρισμοί.
1890 Πεθαίνει στις 8 Νοεμβρίου στο Παρίσι.

  • O Φρανκ ήταν αθεράπευτα αισιόδοξος. Υπερηφανευόταν για το τελευταίο βιβλικό ορατόριό του, τη Ρεβέκκα, παρά τη γενική αποδοκιμασία. Η Ρεβέκκα ήταν τόσο σύνθετο έργο, ώστε χρειάστηκε να περικοπεί για την πρεμιέρα. Παρόλα αυτά, οι ακροατές εγκατέλειπαν την αίθουσα ο ένας μετά τον άλλο, έως ότου απέμειναν μερικοί πιστοί φίλοι που υπέμειναν καρτερικά μέχρι το τέλος. Το ορατόριο παρουσιάστηκε ολόκληρο μόνο μετά το θάνατο του Φρανκ.

Σχόλια