Σοπέν - Βαλς, έργο 69 και έργο 18

Η στάση του Σοπέν απέναντι στο Βαλς εμφανίζεται αμφίσημη. Έγραψε δεκαοκτώ Βαλς, αλλά δημοσίευσε μόνο οκτώ και παρήγγειλε να καούν τα υπόλοιπα (το Βαλς αρ.9 εντούτοις, διασώθηκε). Βαλς αρ.9 σε Λα ύφεση Μείζονα, Έργο 69, αρ.1 Ο Ρόμπερτ Σούμαν το περιέγραψε ως "ένα κομμάτι σαλονιού από τα πιο ευγενικά....απόλυτα αριστοκρατικό". Βαλς σε Σι ελάσσονα, Έργο 69, αρ.2 Η χαριτωμένη εισαγωγή του Βαλς σε Σι ελάσσονα ίσως διαθέτει μια ευδιάκριτη θλίψη - όμως δεν είναι σε καμιά περίπτωση μελαγχολική. Η γρήγορα μετακινούμενη μελωδική γραμμή είναι και λαμπρή και αισιόδοξη. Αργότερα, η εισαγωγική μελωδία μεταφέρεται στη μείζονα τονικότητα, σύντομα όμως επανέρχεται η ελάσσονα τονικότητα και μαζί η προηγούμενη διάθεση. Βαλς Αρ.1 σε Μι ύφεση Μείζονα, Έργο 18 Ο Σοπέν συνέθεσε το σπινθηροβόλο Βαλς αρ.1 σε Μι ύφεση μείζονα Έργο 18 (Grande Valse Brilliante) στη Βιέννη το 1831, ενώ στα γράμματά του υπαινίσσεται την απέχθειά του για αυτό το ύφος. Το βαλς αυτό αντιπαραθέτει και συνδυάζει ένα σύνολ

Αντόνιο Βιβάλντι - Κοντσέρτο Εγχόρδων σε Λα Μείζονα

Στην περίοδο του Μπαρόκ, η μουσική μετατοπίστηκε από το πολυφωνικό ύφος, το οποίο συνηθίζονταν την εποχή της Αναγέννησης (1400 - 1600), σε ένα ύφος αντιθέσεων και μεμονωμένων μελωδιών, τις οποίες υποστήριζαν ορχηστρικές αρμονίες.

Στη διάρκεια της ζωής του, ο Αντόνιο Βιβάλντι χαιρετίστηκε  ως μεταρρυθμιστική ιδιοφυία, που έσπασε την παραδοσιακή, παλαιομοδίτικη μορφή του κοντσέρτου.

Το Κοντσέρτο εγχόρδων σε Λα Μείζονα είναι στη συνήθη τριμερή μορφή, αλλά χωρίς το χαρακτηριστικό μέρος για σόλο βιολί που υπάρχει στις Τέσσερις Εποχές.

Ι. Allegro molto

Το πρώτο μέρος είναι ένα λαμπερό και αεράτο Allegro molto. 

ΙΙ. Andante

Το δεύτερο μέρος είναι ένα μάλλον μελαγχολικό Andante σε ελάσσον κλειδί.

ΙΙΙ. Allegro

Το τρίτο μέρος Allegro, είναι ζωηρό, ρωμαλέο και θυμίζει και αυτό Χέντελ.



Σχόλια