Σοπέν - Βαλς, έργο 69 και έργο 18

Η στάση του Σοπέν απέναντι στο Βαλς εμφανίζεται αμφίσημη. Έγραψε δεκαοκτώ Βαλς, αλλά δημοσίευσε μόνο οκτώ και παρήγγειλε να καούν τα υπόλοιπα (το Βαλς αρ.9 εντούτοις, διασώθηκε). Βαλς αρ.9 σε Λα ύφεση Μείζονα, Έργο 69, αρ.1 Ο Ρόμπερτ Σούμαν το περιέγραψε ως "ένα κομμάτι σαλονιού από τα πιο ευγενικά....απόλυτα αριστοκρατικό". Βαλς σε Σι ελάσσονα, Έργο 69, αρ.2 Η χαριτωμένη εισαγωγή του Βαλς σε Σι ελάσσονα ίσως διαθέτει μια ευδιάκριτη θλίψη - όμως δεν είναι σε καμιά περίπτωση μελαγχολική. Η γρήγορα μετακινούμενη μελωδική γραμμή είναι και λαμπρή και αισιόδοξη. Αργότερα, η εισαγωγική μελωδία μεταφέρεται στη μείζονα τονικότητα, σύντομα όμως επανέρχεται η ελάσσονα τονικότητα και μαζί η προηγούμενη διάθεση. Βαλς Αρ.1 σε Μι ύφεση Μείζονα, Έργο 18 Ο Σοπέν συνέθεσε το σπινθηροβόλο Βαλς αρ.1 σε Μι ύφεση μείζονα Έργο 18 (Grande Valse Brilliante) στη Βιέννη το 1831, ενώ στα γράμματά του υπαινίσσεται την απέχθειά του για αυτό το ύφος. Το βαλς αυτό αντιπαραθέτει και συνδυάζει ένα σύνολ

Κλαούντιο Μοντεβέρντι - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Γράμμα του Κλαούντιο Μοντεβέρντι προς τον Μαρκήσιο Enzo Bentivoglio.

1567 O Κλαούντιο Μοντεβέρντι γεννιέται στις 15 Μαΐου στην Κρεμόνα της Ιταλίας.
1582 Εκδίδεται το πρώτο του έργο. Πεθαίνει η μητέρα του.
1587 Εκδίδονται τα πρώτα μαδριγάλια.
1592 Εγκαθίσταται στη Μάντουα ως μουσικός της αυλής.
1595 Συνοδεύει το δούκα της Μάντουα σε εκστρατεία στην Ουγγαρία.
1599 Παντρεύεται την Κλάουντια Κατάνεο, τραγουδίστρια στην αυλή της Μάντουα.
1602 Ορίζεται μουσικός διευθυντής στη Μάντουα.
1607 Παρουσίαση της πρώτης του όπερας, Ορφέας, στη Μάντουα. Θάνατος της γυναίκας του.
1612 Ο νέος δούκας της Μάντουα τον απολύει.
1613 Ορίζεται μουσικός διευθυντής στον καθεδρικό ναό του Αγίου Μάρκου της Βενετίας.
1632 Γίνεται ιερωμένος.
1637 Εγκαίνια της πρώτης όπερας στη Βενετία.
1642 Το πρώτο μουσικό έργο του στη Βενετία, Η Στέψη της Ποππαίας.
1643 Επισκέπτεται ξανά τη γενέτειρά του, Κρεμόνα, και επιστρέφει στη Βενετία, όπου πεθαίνει στις 29 Νοεμβρίου.
  • Τα έργα του Μοντεβέρντι εξαφανίστηκαν από το μουσικό ρεπερτόριο γύρω στα τέλη του 16ου αιώνα και μόνο κατά τα τέλη του 19ου αιώνα παρατηρήθηκε αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος γι΄αυτά.
  • Απομένοντας χήρος στην ηλικία των 40 χρονών, ο Μοντεβέρντι δεν ξαναπαντρεύτηκε ποτέ, αλλά έγινε ιερωμένος μετά τα 60 του.
  • Υπολογίζεται πως κατά τον 18ο αιώνα, στο απόγειο της αίγλης τους, υπήρχαν γύρω στους 4.000 castrati τραγουδιστές (νεαροί υψίφωνοι άνδρες) στην Ιταλία.



Σχόλια