Σοπέν - Βαλς, έργο 69 και έργο 18

Η στάση του Σοπέν απέναντι στο Βαλς εμφανίζεται αμφίσημη. Έγραψε δεκαοκτώ Βαλς, αλλά δημοσίευσε μόνο οκτώ και παρήγγειλε να καούν τα υπόλοιπα (το Βαλς αρ.9 εντούτοις, διασώθηκε). Βαλς αρ.9 σε Λα ύφεση Μείζονα, Έργο 69, αρ.1 Ο Ρόμπερτ Σούμαν το περιέγραψε ως "ένα κομμάτι σαλονιού από τα πιο ευγενικά....απόλυτα αριστοκρατικό". Βαλς σε Σι ελάσσονα, Έργο 69, αρ.2 Η χαριτωμένη εισαγωγή του Βαλς σε Σι ελάσσονα ίσως διαθέτει μια ευδιάκριτη θλίψη - όμως δεν είναι σε καμιά περίπτωση μελαγχολική. Η γρήγορα μετακινούμενη μελωδική γραμμή είναι και λαμπρή και αισιόδοξη. Αργότερα, η εισαγωγική μελωδία μεταφέρεται στη μείζονα τονικότητα, σύντομα όμως επανέρχεται η ελάσσονα τονικότητα και μαζί η προηγούμενη διάθεση. Βαλς Αρ.1 σε Μι ύφεση Μείζονα, Έργο 18 Ο Σοπέν συνέθεσε το σπινθηροβόλο Βαλς αρ.1 σε Μι ύφεση μείζονα Έργο 18 (Grande Valse Brilliante) στη Βιέννη το 1831, ενώ στα γράμματά του υπαινίσσεται την απέχθειά του για αυτό το ύφος. Το βαλς αυτό αντιπαραθέτει και συνδυάζει ένα σύνολ

Κλοντ Ντεμπισί - Σύριγξ

Απόσπασμα της χειρόγραφης παρτιτούρας από τη σύνθεση του Κλοντ Ντεμπισί "Σύριγξ".

Ο Λουί Φλερύ, ο Γάλλος φλαουτίστας, ενέπνευσε πολλούς συνθέτες που έγραψαν ειδικά γι΄αυτόν. Ο Ντεμπισί τον τίμησε με αυτό το έργο για σόλο φλάουτο, που γράφτηκε το 1912. Η υποδοχή του έργου υπήρξε θριαμβική.

Ο τίτλος αναφέρεται στον αρχαιοελληνικό αυλό του Πανός και ο Κλοντ Ντεμπισί ξαναχρησιμοποιεί τον ήχο του φλάουτου για να υποβάλλει έναν αρχαίο κόσμο μυθικών και φαύνων.


Σχόλια