Η στάση του Σοπέν απέναντι στο Βαλς εμφανίζεται αμφίσημη. Έγραψε δεκαοκτώ Βαλς, αλλά δημοσίευσε μόνο οκτώ και παρήγγειλε να καούν τα υπόλοιπα (το Βαλς αρ.9 εντούτοις, διασώθηκε). Βαλς αρ.9 σε Λα ύφεση Μείζονα, Έργο 69, αρ.1 Ο Ρόμπερτ Σούμαν το περιέγραψε ως "ένα κομμάτι σαλονιού από τα πιο ευγενικά....απόλυτα αριστοκρατικό". Βαλς σε Σι ελάσσονα, Έργο 69, αρ.2 Η χαριτωμένη εισαγωγή του Βαλς σε Σι ελάσσονα ίσως διαθέτει μια ευδιάκριτη θλίψη - όμως δεν είναι σε καμιά περίπτωση μελαγχολική. Η γρήγορα μετακινούμενη μελωδική γραμμή είναι και λαμπρή και αισιόδοξη. Αργότερα, η εισαγωγική μελωδία μεταφέρεται στη μείζονα τονικότητα, σύντομα όμως επανέρχεται η ελάσσονα τονικότητα και μαζί η προηγούμενη διάθεση. Βαλς Αρ.1 σε Μι ύφεση Μείζονα, Έργο 18 Ο Σοπέν συνέθεσε το σπινθηροβόλο Βαλς αρ.1 σε Μι ύφεση μείζονα Έργο 18 (Grande Valse Brilliante) στη Βιέννη το 1831, ενώ στα γράμματά του υπαινίσσεται την απέχθειά του για αυτό το ύφος. Το βαλς αυτό αντιπαραθέτει και συνδυάζει ένα σύνολ
Ζωρζ Μπιζέ - Κάρμεν Σουίτα Αρ. 1
Λήψη συνδέσμου
Facebook
X
Pinterest
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Άλλες εφαρμογές
Η όπερα Κάρμεν δεν είναι απλώς το αριστούργημα του Ζωρζ Μπιζέ, αλλά και μία από τις σημαντικότερες όπερες του 19ου αιώνα. Με τόπο δράσης την Ισπανία, αφηγείται την ιστορία μιας φλογερής νεαρής τσιγγάνας που ερωτεύεται έναν νέο στρατιώτη. Μόλις όμως αυτός εγκαταλείπει τα πάντα για χάρη της, εκείνη τον παρατά, με τραγικές συνέπειες. Η ενορχήστρωση της ορχηστρικής σουίτας δεν προδίδει τη συναρπαστική ατμόσφαιρα της αρχικής όπερας.
Η Σουίτα Αρ. 1 εκδόθηκε το 1882.
- Overture (Prelude)
Το Πρελούδιο της σουίτας αρχίζει με ένα θέμα που εισάγουν τα τσέλα στο φόντο της μαρμαρυγής των βιολιών πάνω και του πιτσικάτο των εγχόρδων κάτω. Έτσι υποβάλλεται άμεσα το κλίμα της ιστορίας - οι εντάσεις, το δράμα και τα πάθη της.
- Aragonaise
Το επόμενο μέρος, Aragonaise, είναι μια ηχητική σκηνή από τον ηλιόλουστο κόσμο της νότιας Ισπανίας, όπου τοποθετείται το δράμα. Τα χάλκινα πνευστά αποδίδουν το ζωηρό ρυθμό με έπαρση. Μόνο προς το τέλος η μουσική σκοτεινιάζει στιγμιαία, καθώς έγχορδα, κλαρινέτα και φαγκότα, υπαινίσσονται την επερχόμενη τραγωδία, προτού επιστρέψουν στον κυματιστό μαυριτανικό ρυθμό.
- Intermezzo
To Intermezzo είναι μια αξέχαστη μελωδία μεγάλης ομορφιάς. Αρχίζει με ένα σόλο φλάουτου με συνοδεία άρπας. Πρώτα ενώνει τη φωνή του το κλαρινέτο κι έπειτα τα κόρνα και τα έγχορδα. Όλα προσθέτουν ζεστασιά και πλούτο, χωρίς να διαταράσσουν την απόλυτη ηρεμία του θαυμάσιου αυτού μέρους.
- Seguidilla
Ακολουθεί η Seguidilla, ένας παραδοσιακός ισπανικός χορός, όπου το φλάουτο εισάγει τη μελωδία κι έπειτα ερωτοτροπεί για λίγο με τα ξύλινα κια τα χάλκινα πνευστά, προτού η υπόλοιπη ορχήστρα ενώσει τη φωνή της στο διάσημο και αποπλανητικό χορό της Κάρμεν.
- Les Dragons d' Alcala (Οι Δραγόνοι της Αλκάλα)
Oι Δραγόνοι της Αλκάλα ξεκινούν με τα φαγκότα, αλλά γρήγορα αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο το κλαρινέτο. Τμήματα του θέματος υιοθετούνται από τα ξύλινα πνευστά, αλλά ουσιαστικά αυτό το εμβατήριο είναι ένας πνευματώδης διάλογος ανάμεσα στο κλαρινέτο και τα φαγκότα.
- Les Toreadors (Οι ταυρομάχοι)
Oι Ταυρομάχοι αρχίζουν με έναν τσιγγάνικο χορό όπου τα χάλκινα πνευστά και τα κύμβαλα παίζουν μείζονα ρόλο. Ο χορός παύει καθώς μια επαναλαμβανόμενη συγχορδία αναγγέλλει την είσοδο του ταυρομάχου. Εκπροσωπείται από μια τραχιά και αρενωπή μελωδία - ταιριαστή προς τον ήρωα της αρένας. Σύντομα όμως η μουσική επιστρέφει στη δίνη του τσιγγάνικου χορού, καθώς η Κάρμεν γοητεύει με τα θέλγητρά της τον τορεαντόρ.
* Για την παρουσίαση της Σουίτας Αρ. 2 πατήστε ΕΔΩ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου