Σοπέν - Βαλς, έργο 69 και έργο 18

Η στάση του Σοπέν απέναντι στο Βαλς εμφανίζεται αμφίσημη. Έγραψε δεκαοκτώ Βαλς, αλλά δημοσίευσε μόνο οκτώ και παρήγγειλε να καούν τα υπόλοιπα (το Βαλς αρ.9 εντούτοις, διασώθηκε). Βαλς αρ.9 σε Λα ύφεση Μείζονα, Έργο 69, αρ.1 Ο Ρόμπερτ Σούμαν το περιέγραψε ως "ένα κομμάτι σαλονιού από τα πιο ευγενικά....απόλυτα αριστοκρατικό". Βαλς σε Σι ελάσσονα, Έργο 69, αρ.2 Η χαριτωμένη εισαγωγή του Βαλς σε Σι ελάσσονα ίσως διαθέτει μια ευδιάκριτη θλίψη - όμως δεν είναι σε καμιά περίπτωση μελαγχολική. Η γρήγορα μετακινούμενη μελωδική γραμμή είναι και λαμπρή και αισιόδοξη. Αργότερα, η εισαγωγική μελωδία μεταφέρεται στη μείζονα τονικότητα, σύντομα όμως επανέρχεται η ελάσσονα τονικότητα και μαζί η προηγούμενη διάθεση. Βαλς Αρ.1 σε Μι ύφεση Μείζονα, Έργο 18 Ο Σοπέν συνέθεσε το σπινθηροβόλο Βαλς αρ.1 σε Μι ύφεση μείζονα Έργο 18 (Grande Valse Brilliante) στη Βιέννη το 1831, ενώ στα γράμματά του υπαινίσσεται την απέχθειά του για αυτό το ύφος. Το βαλς αυτό αντιπαραθέτει και συνδυάζει ένα σύνολ

Σαιν-Σανς - Το Καρναβάλι των Ζώων (Μέρος 2)

Οι χαρισματικές μελωδικές επινοήσεις του Σαιν-Σανς συνδυασμένες με τη χρήση θαυμάσιων αρμονιών και συγχορδιών, εξασφάλισαν στη μουσική του την αιωνιότητα. Διέθετε άλλωστε και αίσθηση του χιούμορ, όπως φαίνεται στη μουσική του έργου του Το Καρναβάλι των Ζώων.

- Καγκουρό

Ακολουθούν πηδηχτοί, αλυσιδωτοί ρυθμοί που αναγγέλλουν την είσοδο των Καγκουρό.


- Ενυδρείο

Δεν υπάρχει μπουρλέσκ ή σάτιρα στο Ενυδρείο. Αντίθετα, υδάτινες ριπές στο πιάνο υποστηρίζουν μια λυρική μελωδία στο βιολί και το φλάουτο.


- Πρόσωπο με Μεγάλα Αυτιά

Η γαλήνη διαταράσσεται πολύ γρήγορα από τα μουγκανητά και το ξεφυσητό του γαϊδάρου στο Πρόσωπο με Μεγάλα Αυτιά.



- Ο Κούκος στο Πυκνό Δάσος

Η νηφαλιότητα επιστρέφει με το κλαρινέτο να επαναλαμβάνει το ήρεμο τραγούδι του Κούκου στο Πυκνό Δάσος, ενώ οι συγχορδίες του πιάνου κινούνται ήσυχα γύρω του.


- Περιστερώνας

Τα πουλιά εμφανίζονται στον Περιστερώνα, με γρήγορα τρέμολι των εγχόρδων, που παρέχουν το υπόστρωμα για τη φλύαρη μελωδία του φλάουτου.


Σχόλια