Σοπέν - Βαλς, έργο 69 και έργο 18

Η στάση του Σοπέν απέναντι στο Βαλς εμφανίζεται αμφίσημη. Έγραψε δεκαοκτώ Βαλς, αλλά δημοσίευσε μόνο οκτώ και παρήγγειλε να καούν τα υπόλοιπα (το Βαλς αρ.9 εντούτοις, διασώθηκε). Βαλς αρ.9 σε Λα ύφεση Μείζονα, Έργο 69, αρ.1 Ο Ρόμπερτ Σούμαν το περιέγραψε ως "ένα κομμάτι σαλονιού από τα πιο ευγενικά....απόλυτα αριστοκρατικό". Βαλς σε Σι ελάσσονα, Έργο 69, αρ.2 Η χαριτωμένη εισαγωγή του Βαλς σε Σι ελάσσονα ίσως διαθέτει μια ευδιάκριτη θλίψη - όμως δεν είναι σε καμιά περίπτωση μελαγχολική. Η γρήγορα μετακινούμενη μελωδική γραμμή είναι και λαμπρή και αισιόδοξη. Αργότερα, η εισαγωγική μελωδία μεταφέρεται στη μείζονα τονικότητα, σύντομα όμως επανέρχεται η ελάσσονα τονικότητα και μαζί η προηγούμενη διάθεση. Βαλς Αρ.1 σε Μι ύφεση Μείζονα, Έργο 18 Ο Σοπέν συνέθεσε το σπινθηροβόλο Βαλς αρ.1 σε Μι ύφεση μείζονα Έργο 18 (Grande Valse Brilliante) στη Βιέννη το 1831, ενώ στα γράμματά του υπαινίσσεται την απέχθειά του για αυτό το ύφος. Το βαλς αυτό αντιπαραθέτει και συνδυάζει ένα σύνολ

Γκέοργκ Φίλιπ Τέλεμαν - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Η Υπογραφή του Γκέοργκ Φίλιπ Τέλεμαν.

1681: Γεννιέται στις 14 Μαρτίου στο Μαβδεμβούργο της Γερμανίας.
1693: Συνθέτει την πρώτη του όπερα, Ζίγκιζμουντ.
1701: Σπουδές στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Λειψίας.
1702: Εγκαταλείπει τις σπουδές του για τη μουσική του σταδιοδρομία. Αναλαμβάνει Διευθυντής της Όπερας της Λειψίας.
1705: Αποδέχεται τη θέση του Μουσικού Διευθυντή στο Ζόραου.
1708: Μουσικός Διευθυντής στο Άιζεναχ.
1709: Παντρεύεται τη Λουίζε Έμπερλιν.
1711: Γεννιέται η πρώτη τους κόρη. Η γυναίκα του πεθαίνει στη γέννα.
1712: Μουσικός Διευθυντής στη Φρανκφούρτη.
1714: Παντρεύεται τη Μαρία Καταρίνα Τέξτορ.
1721: Πρεμιέρα της όπερας, Ο Καρτερικός Σωκράτης.
1722: Διορίζεται Διευθυντής της Όπερας του Αμβούργου.
1733: Συνθέτει 18 έργα γνωστά ως Τάφελμουζικ (Μουσική του Τραπεζιού).
1740: Εγκαταλείπει τις συνθέσεις για να αφοσιωθεί στη μουσική θεωρία.
1755: Παρακινούμενος από τον Χαίντελ αρχίζει πάλι να συνθέτει.
1767: Πεθαίνει στις 25 Ιουνίου στο Αμβούργο.

  • O Τέλεμαν έδινε συχνά στις επιχειρήσεις το προβάδισμα σε σχέση με τη μουσική. Το 1737 πέρασε οκτώ μήνες στο Παρίσι. Παρόλο που έδωσε συναυλίες, ο πραγματικός λόγος της επίσκεψής του ήταν να σταματήσει τις πωλήσεις πειρατικών εκδόσεων των έργων του.


Σχόλια