Σοπέν - Βαλς, έργο 69 και έργο 18

Η στάση του Σοπέν απέναντι στο Βαλς εμφανίζεται αμφίσημη. Έγραψε δεκαοκτώ Βαλς, αλλά δημοσίευσε μόνο οκτώ και παρήγγειλε να καούν τα υπόλοιπα (το Βαλς αρ.9 εντούτοις, διασώθηκε). Βαλς αρ.9 σε Λα ύφεση Μείζονα, Έργο 69, αρ.1 Ο Ρόμπερτ Σούμαν το περιέγραψε ως "ένα κομμάτι σαλονιού από τα πιο ευγενικά....απόλυτα αριστοκρατικό". Βαλς σε Σι ελάσσονα, Έργο 69, αρ.2 Η χαριτωμένη εισαγωγή του Βαλς σε Σι ελάσσονα ίσως διαθέτει μια ευδιάκριτη θλίψη - όμως δεν είναι σε καμιά περίπτωση μελαγχολική. Η γρήγορα μετακινούμενη μελωδική γραμμή είναι και λαμπρή και αισιόδοξη. Αργότερα, η εισαγωγική μελωδία μεταφέρεται στη μείζονα τονικότητα, σύντομα όμως επανέρχεται η ελάσσονα τονικότητα και μαζί η προηγούμενη διάθεση. Βαλς Αρ.1 σε Μι ύφεση Μείζονα, Έργο 18 Ο Σοπέν συνέθεσε το σπινθηροβόλο Βαλς αρ.1 σε Μι ύφεση μείζονα Έργο 18 (Grande Valse Brilliante) στη Βιέννη το 1831, ενώ στα γράμματά του υπαινίσσεται την απέχθειά του για αυτό το ύφος. Το βαλς αυτό αντιπαραθέτει και συνδυάζει ένα σύνολ

Φραντς Λιστ - Όνειρο Αγάπης (Liebestraum) αρ.3 σε Λα ύφεση Μείζονα

Ο Φραντς Λιστ συνέθεσε τρία τραγούδια με τον τίτλο Liebestraume (Όνειρα Αγάπης). Τα μετέγραψε για πιάνο το 1850 χαρακτηρίζοντάς τα τότε "νυχτερινά", κατά τον τρόπο και το ύφος του Σοπέν. Αυτό το τρίτο Liebestraume είναι μια από τις πιο αγαπημένες ρομαντικές συνθέσεις για σόλο πιάνο.

Αυτή η διάσημη πιανιστική σύνθεση αρχίζει με μια ρέουσα μελωδία που παίζεται πάνω στο υπόστρωμα ενός κελαρυστού συνοδευτικού αρπίσματος του αριστερού χεριού. Μετά από μια επανάληψη, η μελωδία οδηγείται σε μια πιο ένθερμη κλιμάκωση και ακολουθεί ένα μέρος με θαυμάσια ροή.

Η αρχική μελωδία επανεμφανίζεται και οι τελευταίες φευγαλέες νότες της υποβάλλουν τη στοργική μνήμη ενός υπέροχου ονείρου.


Σχόλια