Σοπέν - Βαλς, έργο 69 και έργο 18

Η στάση του Σοπέν απέναντι στο Βαλς εμφανίζεται αμφίσημη. Έγραψε δεκαοκτώ Βαλς, αλλά δημοσίευσε μόνο οκτώ και παρήγγειλε να καούν τα υπόλοιπα (το Βαλς αρ.9 εντούτοις, διασώθηκε). Βαλς αρ.9 σε Λα ύφεση Μείζονα, Έργο 69, αρ.1 Ο Ρόμπερτ Σούμαν το περιέγραψε ως "ένα κομμάτι σαλονιού από τα πιο ευγενικά....απόλυτα αριστοκρατικό". Βαλς σε Σι ελάσσονα, Έργο 69, αρ.2 Η χαριτωμένη εισαγωγή του Βαλς σε Σι ελάσσονα ίσως διαθέτει μια ευδιάκριτη θλίψη - όμως δεν είναι σε καμιά περίπτωση μελαγχολική. Η γρήγορα μετακινούμενη μελωδική γραμμή είναι και λαμπρή και αισιόδοξη. Αργότερα, η εισαγωγική μελωδία μεταφέρεται στη μείζονα τονικότητα, σύντομα όμως επανέρχεται η ελάσσονα τονικότητα και μαζί η προηγούμενη διάθεση. Βαλς Αρ.1 σε Μι ύφεση Μείζονα, Έργο 18 Ο Σοπέν συνέθεσε το σπινθηροβόλο Βαλς αρ.1 σε Μι ύφεση μείζονα Έργο 18 (Grande Valse Brilliante) στη Βιέννη το 1831, ενώ στα γράμματά του υπαινίσσεται την απέχθειά του για αυτό το ύφος. Το βαλς αυτό αντιπαραθέτει και συνδυάζει ένα σύνολ

Anglaise (αγγλέζ)

Στα γαλλικά σημαίνει "αγγλικός". Μουσικός όρος που χαρακτηρίζει μερικούς χορούς αγγλικής προέλευσης, που γνώρισαν μεγάλη φήμη στην Ευρώπη κατά τους 17ο και 18ο αιώνες.

Με έντονη ρυθμική ανάπτυξη και με ζυγό ή μονό ρυθμό, οι χοροί anglaise απαιτούσαν από τους χορευτές διάταξη σε σχήμα αλυσίδας.


Στον 18ο αιώνα, ο όρος χρησιμοποιήθηκε σποραδικά στην καθαρά ενόργανη μουσική και μπήκε στη σουίτα (Γ.Σ.Μπαχ, Τρίτη γαλλική σουίτα).



Σχόλια